:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

میزان رسیدگی به شکایات مردمی

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از رسیدگی به ۸۶ درصد شکایات مردمی طی 6 ماه ابتدای سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
اقتصادگردان- سیدمحمود نوابی گفت: از مجموع شکایات دریافتی طی 6 ماه اول سال جاری حدود ۸۶ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۱۴درصد به دلیل استعلامات حقوقی یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی هستند. وی ادامه داد: طبق آمار دریافتی مجموعا ۹۳۸۲۱ فقره شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده که از این تعداد ۶۲۸۱۳ فقره(۶۷درصد) تلفنی، ۱۴۰۶۳فقره (۱۵درصد) حضوری و ۱۶۹۴۵فقره (۱۸درصد) کتبی بوده است و بر این اساس بیشترین شکایات از طریق تلفن دریافت شده است که نشان از انتظار مصرف‌کنندگان بر رسیدگی سریع و بدون فوت وقت به شکایات و تخلف‌های صنفی دارد. به گفته نوابی؛ از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۳۵۷۷۱ فقره یعنی ۳۸درصد متخلف شناخته شدند و ۴۵۲۰۹ فقره که ۴۸درصد شکایات را تشکیل می‌دهد غیرمتخلف شناخته شده‌اند و۱۲۸۴۱فقره یعنی۱۴درصد شکایات در مرحله بررسی است. وی تاکید کرد: استمرار رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در کشور با نهادینه شدن، پایبندی به رعایت قوانین و مقررات و تامین خواسته‌ها و نیازهای مشتریان از سوی واحد تولیدی یا خدماتی میسر می‌شود. آمارهای واصله از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نشان می‌دهد که ۸۵درصد شکایات مربوط به کالا و ۱۵درصد شکایت از خدمات بوده است.