رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان از رسیدگی به ۸۶ درصد شکایات مردمی طی 6 ماه ابتدای سال جاری خبر داد.
اقتصادگردان- سیدمحمود نوابی گفت: از مجموع شکایات دریافتی طی 6 ماه اول سال جاری حدود
۸۶ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۱۴درصد به دلیل استعلامات حقوقی یا
درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی هستند. وی ادامه داد: طبق آمار
دریافتی مجموعا ۹۳۸۲۱ فقره شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد
خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها دریافت شده که از این
تعداد ۶۲۸۱۳ فقره(۶۷درصد) تلفنی، ۱۴۰۶۳فقره (۱۵درصد) حضوری و ۱۶۹۴۵فقره
(۱۸درصد) کتبی بوده است و بر این اساس بیشترین شکایات از طریق تلفن دریافت
شده است که نشان از انتظار مصرفکنندگان بر رسیدگی سریع و بدون فوت وقت به
شکایات و تخلفهای صنفی دارد. به گفته نوابی؛ از مجموع شکایات رسیدگی شده،
تعداد ۳۵۷۷۱ فقره یعنی ۳۸درصد متخلف شناخته شدند و ۴۵۲۰۹ فقره که ۴۸درصد
شکایات را تشکیل میدهد غیرمتخلف شناخته شدهاند و۱۲۸۴۱فقره یعنی۱۴درصد
شکایات در مرحله بررسی است. وی تاکید کرد: استمرار رعایت حقوق مصرفکنندگان
در کشور با نهادینه شدن، پایبندی به رعایت قوانین و مقررات و تامین
خواستهها و نیازهای مشتریان از سوی واحد تولیدی یا خدماتی میسر میشود.
آمارهای واصله از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نشان میدهد
که ۸۵درصد شکایات مربوط به کالا و ۱۵درصد شکایت از خدمات بوده است.