:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

ارائه راهکاری برای فروش محصولات فناورانه حوزه نفت

معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه فروش محصولات تولید شده، گفت: از وزارت نفت درخواست می‌شود تا با نشستی با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه مسائل آنها را مورد ارزیابی قرار دهد.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
اقتصادگردان- دکتر محمدرضا واعظ مهدوی روز سه‌شنبه، 25 مهرماه در نشست عملکرد دستگاه‌ها در راستای راهبرد نقشه جامع علمی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با اشاره به بازدیدهای انجام شده در بخش‌های مختلف صنعت نفت، افزود: در حال حاضر وزارت نفت در 10 حوزه نفتی به واگذاری پروژه‌هایی به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی اقدام کرده است که این جسارتی است که این وزارتخانه اجرایی کرده و در هیچ حوزه دیگری شاهد این اقدام نبودیم.

وی اضافه کرد: در این راستا با دو مقوله شرکت‌های تولیدکننده و شرکت‌های دانش‌بنیان مواجه هستیم.

واعظ مهدوی با تاکید بر اینکه ما بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان سروکار داریم، گفت: در نشست‌هایی که با شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم، اعلام کردند که تجهیزات و ابزارهای مختلفی در حوزه صنعت نفت تولید کردند، ولی مشکلاتی در فروش این تجهیزات دارند.

معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد کرد: از مسئولان وزارت نفت درخواست می‌کنم که نشستی با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند و مسائل و مشکلات آنها را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی تاکید کرد: تجربیات ما نشان می‌دهد که این ارتباطات در رفع چالش‌های موجود بسیار موثر است.

واعظ مهدوی با اشاره به انعقاد 253 قرارداد از سوی وزارت نفت با دانشگاه‌ها، یادآور شد: در صورتی‌که این اطلاعات منتشر شود، امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این عرصه را فراهم می‌کند.

وی با انتقاد از عملکرد کشور در عدم توسعه حوزه‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: با وجود گذشت 120 سال از آغاز صنعت نفت در کشور ما هنوز مشکلاتی در بخش‌های فناوری داریم که امیدواریم با اقدامات انجام شده در وزارت نفت چالش‌های فناورانه این حوزه مرتفع شود.