:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
نگاهی به معاملات تالار شیشه‌ای

بورس تهران منتظر یک شرکت فولادی، رشد ۶۹ واحدی دماسنج بازار

در چهارمین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل ۶۹ واحد رشد کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۶۶۰ واحدی رسید. در این روزها بورس تهران منتظر پنجمین عرضه اولیه در سال جاری است.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- امروز (سه‌شنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۹ واحد رشد کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۶۶۰ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با افت ۳۶ واحدی رقم ۱۷ هزار و ۵۴۵ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور ۵۸ واحد بالا رفت و تا رقم ۹۲ هزار و ۷۳۲ واحدی رشد کرد. همچنین شاخص بازار اول با رشد ۸۰ واحد مواجه شد و به رقم ۵۹ هزار و ۳۶۰ واحد رسید اما شاخص بازار دوم با افت ۱۴ واحد تا رقم ۱۹۰ هزار و ۲۵۲ واحدی پایین رفت.

در معاملات امروز فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و نفت بهران به ترتیب با ۶۵، ۱۵ و ۱۰ واحد تاثیر افزاینده بیشترین نقش را در نوسانات مثبت دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل نمادهای پتروشیمی پردیس، بانک ملت و آلومینیوم ایران به ترتیب با ۱۳، ۱۰ و ۸ واحد بیشترین تاثیر کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه گذاشتند.

در طی معاملات بورس تهران در شش ماهه اول سال تاکنون چهار شرکت وارد بورس تهران شدند و قرار است فردا پنجمین شرکت نیز در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «کاوه» به شیوه ثبت سفارش بابت کشف قیمت عرضه شود.

با توجه به اطلاعیه عرضه اولیه سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش که شرکت بورس اوراق بهادار منتشر کرده تعداد ۳۵۰ میلیون سهم معادل پنج درصد از سهام شرکت به عنوان پانصد و هفتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار در بخش ساخت فلزات اساسی، گروه و طبقه ساخت آهن و فولاد اساسی کشف قیمت خواهد شد. کف قیمتی که برای این سهم در نظر گرفته شده ۱۷۴ تومان و سقف قیمت ۱۷۶ تومان است.

در معاملات امروز اکثر نمادها در گروه فلزات اساسی با کاهش قیمت مواجه شدند. همچنین در گروه محصولات شیمیایی نیز عمده سهم‌ها با روند کاهش در قیمت پایانی مواجه بودند. در گروه فلزات اساسی امروز ۱۳۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد تومان دست به دست شد.

در گروه خودرو نیز ۱۲۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد تومان در ۱۰ هزار و ۲۳ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. در گروه خودرو امروز قیمت عمده سهم‌ها کمتر از یک درصد نوسان به سمت پایین یا بالا داشت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۸۳ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به رقم ۶۳۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید. همچنین آی‌فکس ۱.۱ واحد افت کرد و تا رقم ۹۲۹.۴ کاهش یافت.

ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۱۶ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۵۷ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۹۵ هزار و ۳۷۸ نوبت معامله بود.