:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
خوانساری خبر داد

تشکیل کمیته بررسی بودجه ۱۳۹۷ در اتاق بازرگانی تهران

رئیس اتاق بازرگانی تهران از تشکیل کمیته بررسی بودجه ۱۳۹۷ در اتاق بازرگانی تهران خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه تک‌نرخی کردن دلار در ثبات اقتصادی موثر است، انتظار می‌رود به جای اینکه تصمیمات و هیجانات، نرخ دلار را بالا و پایین کند، دولت تکلیف را با تک‌نرخی کردن مشخص کند.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- مسعود خوانساری در جلسه امروز (سه شنبه) هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در مورد حرف های اخیر ترامپ اظهار کرد: آنچه در صحبت‌های ترامپ مشاهده می‌شد، بیشتر توهین بود و موضوع برجام را به کنگره واگذار کرد. اما در عین حال برجام فرصتی در اقتصاد ایران مهیا کرد که مدیران اقتصادی امکان توسعه فعالیت های اقتصادی را فراهم آورند و در عین حال، با ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، بحث برون نگری و درون زایی به عنوان مهمترین هدف در اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در بعد داخلی نه تنها صحبت های ترامپ اثری در اتحاد مردم نداشت، بلکه انسجام و همبستگی بیشتری در ارکان نظام با ملت ایجاد شد و صحبت وی بسیار برای انسجام کشور مثبت بود. سخنرانی ترامپ حتی در خود آمریکا هم تائید نشد و اکثر مجامع بین المللی و کشورهای اروپایی، در مخالفت این سخنرانی صحبت کردند، پس امروز ایران تنها نیست و آنچه در این صحبت بیان شد، ضرری برای آمریکا بود.

خوانساری افزود: در بعد اقتصادی در چهار سال گذشته، ثبات نسبی در اقتصاد کشور به وجود آمد و هیجانات قیمتی روزانه کمتر دیده شد، ضمن اینکه تورم بالای ۴۰ درصد نیز به کمتر از ۱۰ درصد رسید و مردم امیدی به آینده پیدا کردند. در مورد نگاه به خارج نیز، موفقیت‌های دیپلماسی خوبی برای کشور حاصل شد.

وی افزود: نظام بانکی کشور نیز باید اصلاح شود؛ طبیعتا فردی که معقول فکر می کند با توجه به سود بانکی، یارانه نقدی و سوخت ارزان می تواند بدون دغدغه با سپرده گذاری در بانک زندگی خود را بگذراند پس اگر این مشکلات حل نشود و یارانه برطرف نشود و سود کاهش نیابد، انتظار سرمایه گذاری بیهوده است.

خوانساری عنوان کرد: اولین جایی که بلافاصله بعد از تلاطم‌های اقتصادی مورد تاثیر واقع می شود ارز است. انتظار ما از دولت این است که بحث دلار با توجه به تورم داخلی و خارجی و نیز واقعیت های اقتصادی مدیریت شود. تک نرخی کردن دلار در این میان در ثبات اقتصادی موثر است و به جای اینکه تصمیمات و هیجانات، نرخ دلار را بالا و پایین کند، دولت تکلیف را مشخص کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: تخصیص های داده شده از بودجه سال ۱۳۹۶ بسیار پایین است اگرچه بودجه عمومی دولت نیز وضعیت خوبی داشته است. همچنین اکنون که فصل بودجه ریزی سال ۱۳۹۷ است باید مسائل بودجه ای آسیب شناسی شوند که در این میان کمیته بررسی بودجه ۱۳۹۷ نیز در اتاق بازرگانی تهران تشکیل شده است.