:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
آل‌اسحاق:

رسیدن به تجارت ۲۰ میلیارد دلاری میان ایران و عراق شدنی است

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: اگر مشکلات بانکی، حمل‌ونقل و گمرک برای تجارت میان دو کشور حل شود، تجارت ۲۰ میلیارد دلاری بین دو کشور شدنی است.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- همایش بزرگ تجارت ایران و عراق در راستای نگاهی نو به توانمندی‌های دو کشور در محل اجلاس سران برگزار شد.

یحیی آل اسحاق - رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق - در این همایش با تاکید بر اهمیت رشد توسعه روابط اقتصادی دو کشور، رابطه ایران و عراق را یک رابطه تاریخی و استراتژیک دانست که به حال و آینده مربوط است.

وی گفت: عزم مسئولان در رده‌های مختلف دو کشور رشد همه جانبه در این حوزه‌ است، به ویژه در مسائل نظامی و امنیتی و دو کشور ایران و عراق همچون دو برادر هستند که در سنگرهای مختلف فعالند.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ادامه داد: عزم دو ملت در همه حوزه‌ها بر این است که در اولین فرصت مسائل اقتصادی دو کشور بالاتر از سطح فعلی رشد کند، چراکه قسمت عمده پایداری روابط به رشد و توسعه اقتصادی مربوط است. اگر بتوانیم روابط اقتصادی و مشکلات ایران و عراق را حل کنیم و راه‌های توسعه عملی اقتصادی را برای دو کشور فراهم کنیم حتما این روابط پایدارتر خواهد شد.

آل اسحاق از مسئولان دو کشور خواست که به روابط اقتصادی توجه بیشتری داشته باشند و همچنین اظهار کرد: احساس می‌شود فضایی که برای توسعه اقتصادی است سرعت رشدی به اندازه سایر حوزه‌ها ندارد لذا از فعالان اقتصادی و مسئولان انتظار داریم به آهنگ رشد اقتصادی و حل مسائل آن توجه کنند تا این مسائل سریع‌تر حل شود.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق مشکلات و مسائل بین دو کشور را در زمینه‌های بانکی، حمل‌ونقل و گمرک دانست و اظهار کرد: این مسائل در این همایش مطرح و رسیدگی خواهد شد. هدف ۲۰ میلیارد دلاری برای روابط ایران و عراق در نظر گرفته‌ایم که شدنی است.