:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون رئیس‌جمهور:

قطب شدن زنجان در حوزه فناوری اطلاعات، دور از دسترس نیست

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: قطب شدن زنجان در حوزه فناوری اطلاعات دور از دسترس نیست.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
اقتصادگردان- جمشید انصاری عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه الکامپ در زنجان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در آستانه سومین سال آنچه که در جریان سفر رئیس‌جمهور به زنجان (30 مهرماه 93) مبنی بر قطب شدن زنجان در حوزه برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات اعلام شده بود قرار داریم، افزود: در طول سال اول و پس از تحقق سفر توانستیم برنامه‌ای را به عنوان نقشه راه تبدیل زنجان به‌عنوان قطب برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات تدوین کنیم.

وی با یادآوری اینکه این برنامه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شد، تصریح کرد: در این راستا برخی از اقدامات را تعریف کردیم که باید با پیگیری این اقدامات قادر بودیم به تدریج این برنامه‌های را محقق شود و در حال حاضر نیز خروجی کار در قالب گزارشی مبنی بر پیشرفت کار در این زمینه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارایه شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه بعضی از کارها، اقدامات بزرگی بود که خوشبختانه قدم‌های اصلی آن برداشته شده است، ادامه داد: به عنوان مثال، ما از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کردیم که یکی از اپراتورهای ملی در زنجان مستقر شود و در حال حاضر اپراتور آپتل در زنجان مستقر شده است که بیشتر در حوزه دیتا عمل خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه تا زمانی که من در استان حضور داشتم، قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شد، افزود: حتی در حوزه برق، برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در کنار ایران‌ترانسفو، پارس‌سوئیچ و سیم و کابل ابهر تصمیماتی گرفته شد که امیدواریم مدیران استان با جدیت این برنامه را دنبال کنند و ما پیش‌بینی کرده بودیم تا پایان برنامه ششم بتوانیم به یکی از قطب‌های کشور در این حوزه تبدیل شویم که این مهم را دور از دسترس نمی‌بینیم و امیدواریم که اهتمام لازم در این زمینه به عمل آید.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به بحث پایین آمدن سن مدیران در کشور، اظهار کرد: پایین آمدن سن مدیران در طول برنامه ششم توسعه محقق خواهد شد و ما باید متوسط 8 سال سن مدیریت کشور را جوان‌تر کنیم که تصمیماتی را شورای عالی اداری در این رابطه اتخاذ و ابلاغ کرده است که در این راستا بعضی از شرایط احراز مشاغل مدیریت را هم در بخش جوانان و هم در بخش مدیریت زنان در دستگاه‌های اجرایی، تسهیل کردیم. همچنین تکالیفی در این زمینه به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: تغییراتی که در مدیران انجام می‌شود بدین گونه است که جایگزین‌ها، جایگزین‌های جوان‌تری در طول برنامه ششم توسعه خواهد بود. در حال حاضر میانگین سنی مدیران میانی به بالا در کشور حدود 47 سال است که ما باید این عدد را به 40 سال برسانیم.

انصاری همچنین در خصوص سنجش بهره‌وری دستگاه‌های اداری در کشور نیز خاطرنشان کرد: اندازه‌گیری میزان بهره‌وری از امسال شروع می‌شود و قبل از این شاخص‌ها به بخش حصوصی داده می‌شد و از امسال شاخص‌های بهره‌وری در نظام اداری را هم ابلاغ می‌کنیم و سال آینده در جشنواره شهید رجایی بهره‌وری دستگاه‌ها را نیز مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.