:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پیشنهاد لوک‌اویل درباره تمدید توافق نفتی اوپک

مدیرعامل دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه گفت: اگر قیمت نفت به ۶۰ دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند، تولیدکنندگان نفت در پایان مدت اجرای توافق کاهش تولید در مارس نباید آن را تمدید کنند.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- واگیت الکپروف، مدیرعامل میلیاردر لوک‌اویل اظهار کرد اگر قیمت نفت به ۶۰ دلار رسید، روسیه و اوپک باید از آوریل به توافق کاهش تولید پایان دهند و نباید اجازه دهند بازار دچار کمبود عرضه شود.

الکپروف در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در لندن گفت: اگر هدف حاصل شود و قیمت ۶۰ دلار باشد، تصور می‌کنم ما بایستی به تدریج از توافق خارج شویم. اگر هدف قیمت ۵۵ تا ۶۰ دلاری حاصل شود، در این صورت تمدید توافق اقدام مناسبی نخواهد بود.

اوپک و متحدانش شامل روسیه با هدف حذف عرضه مازاد و حمایت از قیمت‌ها توافق کرده‌اند از اول ژانویه تا مارس سال آینده تولیدشان را به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش ‌دهند. مذاکراتی برای تمدید این پیمان در جریان است زیرا سطح ذخایر جهانی نفت بالا مانده است. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه هفته گذشته اظهار کرد با تمدید توافق تا پایان سال آینده موافق بوده با اینهمه هنوز زود است در این باره تصمیمی گرفته شود.

الکپروف که از زمان تاسیس لوک اویل، اداره آن را برعهده داشته و بزرگترین سهامدار این شرکت است، اظهار کرد: کاهش عرضه به تثبیت بازار کمک کرده است. قیمت حدود ۵۵ تا ۶۰ دلار برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مناسب است.

لوک اویل که برای جلوگیری از اُفت تولید در میادین نفتی قدیمی خود در سیبری تلاش می‌کند، در میان نخستین شرکت‌های روسی بود که از کاهش تولید هماهنگ با اوپک حمایت کرد.