:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

ورود کشتی تجهیزات توسعه بندر شهید بهشتی به بندر چابهار

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از ورود سومین محموله تجهیزات خریداری شده فاز 1 طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- بهروز آقایی گفت: با توجه به نگاه ویژه مقام  معظم رهبری و دولت محترم به سواحل مکران و چشم انداز طرح توسعه بندر چابهار، در پی لغو تحریم ها و در سایه فرصت بوجود آمده در دوران پسا برجام ، تاکنون سه بخش از تجهیزات پیشرفتهبندری خریداری شده و وارد بندر چابهار شده است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ظرفیت تخلیه و بارگیری از 2.5 به 8.5 میلیون تن افزایش و با نصب و راه‌اندازی این تجهیزات، توسعه و توان عملیاتی بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران افزایش چشمگیر یافته و امکان پهلودهی و تخلیه و بارگیری کشتی های سوپر پست پاناماکس را خواهد داشت.

نخستین بخش از این تجهیزات شامل ۹ دستگاه جرثقیل ساحلی و محوطه ای بهمن ماه سال گذشته وارد بندر شد و دومین محموله شامل ۱۳ دستگاه انواع تجهیزات تخلیه و بارگیری ریچ استاکر ، امتی استاکر و لیفتراک در اواخر شهریور ماه سال جاری به بندر وارد، مونتاژ و آماده بهره برداری شد.

کشتی حامل بخش سوم این تجهیزات که شامل 25 دستگاه کانتینر قطعات دو دستگاه مکنده غلات است، روز چهارشنبه (19 مهرماه) در بندر چابهار پهلو گرفته و فرآیند تخلیه و بارگیری کشتی مذکور در حال انجام است.