:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون سازمان جنگل‌ها اعلام کرد

ممنوعیت شناسایی و ساخت معدن در پنج استان

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از ممنوعیت شناسایی و احداث معادن جدید طبقه یک تا سه در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، تهران و البرز خبر داد و گفت: بازسازی معادنی که بهره‌برداری آنها به اتمام رسیده آغاز شده و امسال ۵۰ معدن در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
اقتصادگردان- مسعود منصور اظهار کرد: معادن جزو انفال و ثروت عمومی هستند که باعث توسعه و تقویت تولید و اشتغال در کشور می‌شوند اما منابع طبیعی در شرایط کنونی آنقدر آسیب پذیر و شکننده شده که جایی برای معادن جدید وجود ندارد و باید متناسب با ماده معدنی و تکنیک بهره‌برداری نقطه‌ای را مشخص کنیم و در این زمینه به دنبال ایجاد سایت های معدنی هستیم.

وی افزود: در این راستا شناسایی و احداث معادن جدید طبقه یک تا سه در استان شمالی گلستان، گیلان و مازندران و دو استان تهران و البرز ممنوع و مقرر شده در این زمینه سایت های معدنی در مناطق مختلف ایجاد شود تا از راه‌اندازی معادن به صورت پراکنده جلوگیری کنیم.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: احیا و بازسازی معادنی که بهره‌برداری آن‌ها به اتمام رسیده نیز یکی دیگر از اقدامات در دستور کار دستگاه‌های متولی از جمله سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است. در این راستا امسال ۵۰ معدن برای احیا و بازسازی مدنظر قرار گرفته که امیدواریم تا پایان امسال عملیات مورد نیاز روی آن‌ها انجام شود.

منصور با بیان اینکه در سنوات گذشته مشکلات و اختلاف نظر های بین وزارت صنعت، معدن تجارت و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در زمینه چگونگی احداث معادن در حوزه منابع طبیعی وجود داشت، تاکید کرد: طی دو سال گذشته بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین طرفین امضا شد وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان جنگل‌ها در زمینه اجازه شناسایی احداث و بهره برداری در معادنی که در حوزه‌های منابع طبیعی قرار دارند با یکدیگر اتفاق نظر بیشتری پیدا کردند و تقریبا مشکلی در این زمینه وجود ندارد.