:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
تولیت آستان قدس رضوی (ع) تاکید کرد

مبارزه با فساد اقتصادی، مهم‌ترین راه برای فعالیت کارآفرین‌ها

تولیت آستان قدس رضوی (ع) گفت: اگر مبارزه با فساد اقتصادی در کشور جدی گرفته شود، کارآفرین‌ها میدان برای فعالیت پیدا خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه هماهنگی امور عمرانی و سرمایه‌گذاری با مشارکت آستان قدس رضوی که در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد، افزود: برای کارآفرین و سرمایه‌گذارها مسأله امنیت اقتصادی بسیار مهم است و آن در گرو مبارزه با فساد اقتصادی است.

وی با تاکید بر این که باید در کشور به کارآفرین و سرمایه‌گذارها اهمیت داده شود، ادامه داد: باید به سوی خصوصی‌سازی حرکت کنیم و بخش خصوصی را وارد میدان کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که باید به توانمندسازی بخش خصوصی در کنار خصوصی‌سازی نیز توجه شود، اظهار کرد: متاسفانه هنوز در کشور بخش خصوصی چندان مورد حمایت قرار نگرفته است.

رئیسی خاطرنشان کرد: البته این حمایت‌ها نباید فقط حمایت‌های سخنرانی باشد و باید جامه عمل به خود بپوشاند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی نیازمند حمایت‌های مالی، حقوقی، قضایی و تسهیلاتی هستند و اگر تسهیلات به بخش خصوصی اعطا شود، رشد اقتصادی در کشور صورت می گیرد.

وی گفت: اگر پول به سوی تولید سوق داده نشود، این امر بنیان‌کن خواهد بود و به طور حتم مشکل ایجاد خواهد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: دستگاه اطلاعات باید بیاید و ببیند دست‌های پنهان کجاست و آن‌ها را از بین ببرد و علاوه بر آن نگاه جناحی و بخشی به اقتصاد مضر است.

رئیسی با اشاره به این که سه موضوع در آستان قدس رضوی در اولویت کاری قرار دارد، ادامه داد: یکی از این موضوعات زیارت است و باید تمام امکانات و زیرساخت‌ها برای افرادی که قصد زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) دارند، فراهم شود.

وی موضوع دوم را مباحث فرهنگی بیان کرد و گفت: ما در پرتو آل محمد(ص) هستیم و در حقیقت امام رضا(ع) هدایت‌گر است و محوری که می‌تواند کشور را به پیش ببرد، سبک زندگی رضوی است و معرفی آن از وظایف جدی ماست.

به گفته رئیسی، توجه به نیازمندان و محرومان سومین موضوع مورد اولویت آستان قدس رضوی است.

وی در ادامه به موضوع هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت آن به مردم اشاره کرد و گفت: باید به سویی پیش رویم تا پرداخت یارانه به افراد بی نیاز حذف و فقط به نیازمندان پرداخت شود و سپس این مبالغ در راستای توانمندسازی این افراد هزینه شود.