:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶

پایان بافت یازدهمین فرش در کارگاه قالی‌بافی ستاد عتبات عالیات

بافت یازدهمین تخته فرش توسط بانوان خادم امام حسین(ع) در یکی از کارگاه‌های قالی‌بافی ستاد عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری در محله فرهنگیان شهرکرد به اتمام رسید.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
اقتصادگردان_ ظهر روز گذشته بافت یازدهمین تخته فرش توسط بانوان خادم امام حسین(ع) در یکی از کارگاه‌های قالی‌بافی ستاد عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری در محله فرهنگیان شهرکرد به اتمام رسید.

علیار رجبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 25 کارگاه قالی‌بافی در سطح چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت است که در این کارگاه‌ها حدود 37 تخته فرش در ابعاد مختلف توسط بانوان خادم امام‌ حسین(ع) جهت بازسازی صحن حرم عقیله بنی‌هاشم( ع) در کربلا به‌صورت داواطلبانه در حال بافت است.

مسؤول فنی بافت فرش ستاد عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود 400 بافنده خادم فرش در استان وجود دارد، ادامه داد: به‌علت استقبال بی‌نظیر خادمان و خیرین جهت بازسازی عتبات عالیات، تعدادی کارگاه‌ قالی‌‌بافی در سایر شهرها و روستاهای استان در نوبت افتتاح است.

رجبی با بیان اینکه بافت این فرش 5 ماه به‌طول انجامیده است، افزود: این فرش توسط 20 نفر از بانوان خادم امام حسین(ع) در ابعاد 6 متری بافته شده است.

وی در پایان گفت: پس از اتمام بافت کلیه فرش‌های کارگاه‌های قالی‌بافی ستاد عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری، این فرش‌ها در نمایشگاهی با حضور خیرین به قیمت معنوی آن‌ها فروخته می‌شود و هزینه آن صرف ساخت صحن حضرت عقیله بنی‌هاشم(ع) در کربلای معلی و بازسازی عتبات عالیات می‌شود.

منبع: خبرگزاری افشاگری از شهرکرد