:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

قرارداد مشترک شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان با یک شرکت سوئیسی برای تولید 2000 واگن مترو

قرارداد توافق مشترک شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان (زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان) با شرکت سوئیسی اشتادلر برای پروژه مشترک ساخت 2000 دستگاه واگن مترو برای کلانشهرها و 500 واگن مسافری بین شهری برای راه‌آهن منعقد شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- نخجوانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان با بیان اینکه صنعت ریلی کشور رو به گسترش است و چشم‌اندازهای روشنی را در این عرصه پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه نیازمند 25 هزار واگن برای 10 سال آینده هستیم که حدود 8 تا 10 هزار دستگاه آن مربوط به قطارهای شهری است.

وی افزود: امیدواریم با حضور شرکت اشتادلر که جزو شرکت‌های برتر اروپایی است، بتوانیم دانش فنی ساخت محصولات ریلی را به شرکت صنعتی پلور سبز وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان منتقل کنیم. قرارداد همکاری مشترک امروز شامل موارد توسعه همکاری بین دو شرکت است و از ویژگی‌های این قرارداد می‌توان به تفاهم درخصوص حضور مشترک در مناقصات و پروژه‌های تعریف شده در بخش دولتی و خصوصی، تفاهم درخصوص انتقال دانش فنی و آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص در ایران، تفاهم درخصوص انتقال تکنولوژی تولید مجموعه‌ها و بومی‌سازی ساخت قطعات مورد نیاز در تولید و تعهد شرکت اشتادلر درخصوص تامین مالی پروژه‌های ریلی مورد نیاز بازار ریلی ایران از طریق راه‌هایی مانند فاینانس خارجی اقدام کرد.

نخجوانی با بیان اینکه شرکت اشتادلر یکی از پرسودترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات ریلی در دنیاست و تعهد خوبی به بازار ایران و عدم ترک کشور در دوران تحریم داشته است، گفت: رشد 92 درصدی در تولید و سودآوری طی سال‌های 2007 تا 2012 که بیشترین در بین شرکت‌های رقیب است از جمله دیگر دلایل انتخاب این شرکت شریک استراتژیک شرکت پلور سبز است.

وی درباره ارزش ریالی این قرارداد گفت: در زمینه تولید داخل تا اولین واگنی که از خط تولید خارج می‌شود، 55 درصد ساخت داخل است. امیدواریم به مرور بر عمق ساخت و تولید داخل اضافه شود. درباره ارزش ریالی قرارداد نیز باید گفت که برآورد تجهیزات صورت گیرد و مناقصات انجام شود اما در اولین مرحله ساخت 3000 دستگاه واگن مترو به ارزش 2 میلیارد دلار و 500 واگن بین شهری مدنظر است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان با بیان اینکه کارکنان ایرانی وارد این شرکت شده و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند، گفت: در گام‌های بعدی کارکنان ایرانی در تیم‌های تخصصی اشتادلر، دانش‌های فنی لازم را فرا می‌گیرند و در مدت مناسبی به عملکرد کامل می‌رسند. ما تفاهم کردیم انتقال دانش و تکنولوژی داشته باشیم.  درخواست وزارت صنایع از ما این است که در 5 سال اول تا 55 درصد تولیدات داخلی و بومی شوند. البته باید محصولاتی که به بازار می‌آیند حائز استانداردهای لازم باشد.