:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۸.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

نمایشگا‌ه‌ها فرصتی برای مبادلات اقتصادی و فرهنگی

به اعتقاد نماینده چین در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، نمایشگاه‌ها به صورت کلی ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است؛ ما باید در کنار این نمایشگاه‌ها به معرفی فرهنگ و جاذبه‌های ایرانی نیز بپردازیم.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
حسین خلیفی، نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور در جی‌جیانگ چین که به عنوان رابط این استان با ایران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ... با بیان اینکه از نظر سازمان میراث فرهنگی هر فرد خارجی به ایران وارد می‌شود، یک توریست است اظهار کرد: باید بسترهای لازم را برای شناخت این افراد از ایران و سرمایه‌گذاری آنان فراهم کرد.

وی با اشاره به حضور گسترده گردشگرانی و بازرگانان چینی در ایران عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنین اتاق بارگانی ایران و چین تلاش می‌کند چینی‌هایی را که برای کارهای بازرگانی وارد ایران می‌شوند، به عنوان گردشگر با سایر ظرفیت‌های ایران آشنا کنند.

این فعال فرهنگی ایران در چین با اشاره به حضور استان جی‌جیانگ چین در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران گفت: این استان دومین استان کشور چین به لحاظ صنعتی بودن است که حدود 4 میلیارد دلار تبادل اقتصادی با ایران دارد.

حضوری تکنیکال در نمایشگاه
خلیفی بیان کرد: این استان سال گذشته نیز در نمایشگاه تهران در بخش فروش حضور داشت، امسال جی‌جیانگ در نتیجه تعامل و کنفرانس‌های مشترک، حضوری تکنیکال با 100 شرکت تولید کننده دارد و در تلاش هستیم سرمایه‌گذاران چینی را برای سرمایه‌گذاری در بخش انتقال تکنولوژی تشویق کنیم.

وی یادآور شد: نمایشگاه‌ها به صورت کلی ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است؛ ما باید در کنار این نمایشگاه‌ها به معرفی فرهنگ و جاذبه‌های ایرانی اقدام کرده و گام‌های بلندی را برداریم وقتی این کار انجام شد مطمئنا تعداد بیشتری برای کارهای اقتصادی و هم گردشگری وارد ایران می‌شوند.