:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه:

مبنای فرش بافی در استان کرمانشاه مطابق با سلیقه مشتری باشد

کرمانشاه- معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: پایه و مبنای فرش بافی و فرش دستبافت در استان کرمانشاه مطابق با سلیقه مشتری و متقاضی باشد.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
اقتصادگردان_ جلسه کارگروه کمیته فرش استان کرمانشاه امروز به منظور بررسی موانع و مشکلات بافندگان فرش و توسعه امور فرش بافی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری؛ رستمی؛ قائم مقام و معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن وتجارت استان؛ علی اسماعیلی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت این سازمان؛ در محل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، برگزار شد.

در این نشست که نمایندگانی از سازمان تامین اجتماعی، دفتر هماهنگی امور اقتصادی و دفتر سرمایه گذاری استانداری، بانک های استان، کمیته امداد، فنی و حرفه ای استان، میراث فرهنگی و شرکت شهرک های صنعتی استان نیز حضور داشتند، مشکلات و موانع معرفی شدگان به بانک ها برای دریافت تسهیلات به منظور توسعه امور فرش بافی مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

 همچنین نحوه دریافت و میزان تسهیلات توسط بانک های مختلف استان اعلام شد.

رضا رحیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری کرمانشاه در این نشست، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، بر لزوم حرکت در راه امام حسین(ع) تاکید نمود.

وی موضوع فرش بافی و فرش دست بافت استان را بسیار حساس و مهم ارزیابی و بر مساله آموزش و توسعه فراگیری اصول فرش بافی، تاکید کرد.

این مسئول همچنین مبنا و پایه فرش بافی مطابق با سلیقه و خواست مشتریان و متقاضیان در بازار فرش را نیز دارای اهمیت بالا دانست و از متولیان امور فرش بافی استان درخواست نمود مفاهیم نظری در آموزش را مبتنی بر سلایق و ذوق مشتریان بگذارند.

محسن رستمی قائم مقام و معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن وتجارت نیز در این نشست به موضوعاتی مانند مباحث مالی در آموزش، بافت وصادرات فرش ونیز مشکلات وموانع آموزشی، اشاره و در این خصوص مطالبی را بیان داشت.

علی اسماعیلی معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان، برگزاری نمایشگاه های فرش را مهم و موثر دانست و در خصوص برگزاری نمایشگاه های فرش ، اقدامات انجام شده و آخرین وضعیت صنعت فرش استان توضیحاتی ارائه داد و برنامه های آتی این سازمان در زمینه توسعه آموزش و بافت فرش سنتی در استان نیز ترسیم نمود.

منبع: مهر