:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
الزامات فروشندگان آنلاین بیمه تعیین شد

دریافت مجوز کارگزاری یا نمایندگی توسط فروشندگان آنلاین بیمه

دبیر کارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه‌گران ایران اعلام کرد که دریافت مجوز کارگزاری یا نمایندگی توسط فروشندگان آنلاین بیمه ضروری است.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
اقتصادگردان- به گزارش«تعادل» بررسی آیین‌نامه بازاریابی برخط در کارگروه تخصصی توسعه شبکه فروش سندیکای بیمه‌گران پایان یافت و پیشنهادات اصلاحی سندیکا در این خصوص به بیمه مرکزی ارسال می‌شود. احمد صحرانورد، دبیر کارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکا با اعلام این خبر گفت: از یک سو براساس قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری عرضه بیمه جز به وسیله موسسات بیمه، نمایندگان بیمه و دلالان رسمی بیمه ممنوع است و از سوی دیگر عملکرد فروشندگان برخط بیمه و ماهیت آنها مشابه با نمایندگان و کارگزاری‌هاست.

وی افزود: نظر کارگروه شبکه فروش سندیکای بیمه‌گران آن است که با توجه به ظرفیت‌های قانونی موجود و ایجاد بستر لازم برای نظارت توسط نهاد ناظر، سایت‌های اینترنتی برای ادامه کار به تناسب نوع فعالیت خود مجوز نمایندگی یا کارگزاری از بیمه مرکزی دریافت کنند و علاوه برآن از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هم نماد اعتماد الکترونیکی دریافت دارند.

به گفته صحرانورد، درخصوص فروش آنلاین بیمه نظرات و پیشنهادات دیگری هم مطرح بود که طی جمع‌بندی صورت گرفته، پیشنهاد فوق‌الذکر به بیمه مرکزی ارسال می‌شود.