:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:

بیش از ۹ هزار قالی باف زنجانی بیمه شدند

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۶۵۲ قالی باف زنجانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
اقتصادگردان_ محسن جعفری به بیمه قالی بافان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۹ هزار و ۶۵۲ قالی باف در استان زنجان بیمه تامین اجتماعی هستند. 

وی با بیان اینکه در استان زنجان ۲۰ هزار نفر شرایط لازم برای بیمه شدن را دارند، اظهار کرد: با تخصیص اعتبار، بیمه قالی بافان انجام می شود و این استان  بیش از ۵۰ هزار بافنده دارد و در سالجاری هم با تخصیص اعتبار تعداد زیادی از قالی بافان بیمه می شوند. 

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان گفت: سهم استان زنجان در بحث بیمه قالی بافان ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر است و در دولت تدبیر و امید به بیمه قالی بافان بسیارتوجه می شود و این نگاه و توجه دولت به قالی بافان را می رساند.  

جعفری تاکید کرد: طی شش ماهه سالجاری ۲۴۰ نفر قالی باف جدید بیمه شدند که به علت واریز نشدن حق بیمه قطع شده بود بیمه تامین اجتماعی شدند و در این میان سازمان تامین اجتماعی استان همکاری خوبی را با اداره فرش برای بیمه کردن قالی بافان دارد. 

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: کشورهای خلیج‌فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان، ایتالیا مقصد فرش های استان زنجان هستند و ۹۰ درصد فرش دستباف تولیدی زنجان به نام سایر استان‌ها صادر می شود.

جعفری کیفیت فرش دستباف استان زنجان را بسیار ارزشمند و بی‌نظیر اعلام کرد ویاد آورشد: طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورد استفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود و  امسال  برنامه های خوبی برای توسعه صادرات فرش استان زنجان در دستور کار قرار گرفته است.

 منبع: مهر