:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
اداره نظارت بر ناشران فرابورسی اعلام کرد

دلایل توقف نماد چهار بانک و دو بیمه در فرابورس

اداره نظارت بر ناشران فرابورسی اعلام کرد تا چهارم آذرماه امسال هفت نماد در این بازار متوقف بودند که چهار مورد متعلق به بانک ها، دو نماد از شرکت های بیمه ای و دیگری مربوط به شرکت سرمایه گذاری است.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، بانک ایران زمین قدیمی ترین نماد متوقف فرابورسی است که با نماد 'وزمین' از بیست و هشتم اردیبهشت ماه پارسال به دلیل تغییر اطلاعات واقعی (حسابرسی نشده) سال مالی 93 نسبت به آخرین پیش بینی آن سال و رفع مبانی فقدان اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت های مالی سال 93 متوقف شد.
بیش از یک سال از توقف این نماد بانکی می گذرد و برای بازگشایی نماد، شرکت باید پنج اطلاعیه را در کدال منتشر کند که با وجود پیگیری های مکرر تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
بر اساس این گزارش، اطلاعات مورد نیاز شامل «پیش بینی سود هر سهم سال مالی 95 حسابرسی شده (بر اساس آخرین عملکرد واقعی)»، «اطلاعات و صورت های مالی 6ماهه حسابرسی شده منتهی به سی و یکم شهریور 94»، «اطلاعات و صورت های مالی سالیانه حسابرسی نشده منتهی به بیست و نهم اسفند 94»، «اطلاعات و صورت های مالی سالیانه حسابرسی شده منتهی به بیست و نهم اسفند 94»، «اطلاعات و صورت های مالی 6 ماهه حسابرسی نشده به سی و یکم شهریور 95»، «اطلاعات و صورت های مالی 6 ماهه حسابرسی شده تا سی و یکم شهریور 95» می شود.
بانک دی دومین بانک متوقف فرابورس، بیست و نهم تیرماه امسال به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عادی فوق العاده متوقف شد.
بانک دی هنوز «اطلاعات درباره تغییر با اهمیت عملکرد واقعی سه ماهه سال مالی 95 نسبت به آخرین پیش بینی ارسال شده شرکت» و «اطلاعات و صورت های مالی 6 ماهه حسابرسی نشده منتهی به سی و یکم شهریور 95» را ارایه نکرده است.
نماد بانک گردشگری بیست و پنجم مردادماه به دلیل تعدیل سود هر سهم بنا به اعلام شرکت، متوقف شده و تا امروز غیرفعال است.
این بانک باید «اطلاعات پیش بینی سود هر سهم سال مالی 95 بر اساس آخرین عملکرد واقعی (حسابرسی شده)» را برای بازگشایی نماد ارایه کند.
چهارمین نماد بانکی متوقف در بازار فرابورس بانک سرمایه است که سوم آبان ماه امسال به دلیل ارایه نکردن اطلاعات متوقف شد و برای بازگشایی باید چهار اطلاعیه «صورت های مالی سالیانه سال مالی 94(حسابرسی شده)»، «اطلاعات و صورت های مالی سه ماهه حسابرسی نشده منتهی به سی و یکم خرداد 95»، «اطلاعات و صورت های مالی 6ماهه حسابرسی نشده منتهی به سی و یکم شهریور 95» و «پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 95 بر اساس آخرین عملکرد واقعی (حسابرسی شده )» را منتشر کند.
دیگر نماد متوقف فرابورسی بیمه دی با نماد 'ودی' است که بیست و چهارم آبان ماه برای برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده متوقف شد. این شرکت برای بازگشایی نماد باید تصمیم های این مجمع را ارایه کند.
بیمه میهن نیز دومین شرکت بیمه ای است که نمادش از اول آبان ماه به دلیل تغییر بااهمیت در سود هر سهم سال مالی 95 در بازار فرابورس متوقف شد.
این شرکت باید دو مورد «رفع ابهام درباره اطلاعات پیش بینی سود هر سهم سال مالی 95» و «اطلاعات و صورت های مالی 6 ماهه حسابرسی شده منتهی به سی و یکم شهریور 95» را ارایه کند.
آخرین نماد متوقف در بازار فرابورس متعلق به شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران با نماد «ثتران» است که بیست و ششم آبان ماه به دلیل تغییر با اهمیت در سود هر سهم سال مالی 95 متوقف شد.
این شرکت برای بازگشایی نماد باید توضیحاتی درباره تغییر با اهمیت اطلاعات واقعی سال مالی 95 نسبت به آخرین پیش بینی سود هر سهم را ارایه کند.