اهداف این شبکه به مدیریت اردشیر زابلیزاده، حمایت از کالاهای ساخت ایران و کارآفرینان ایرانی، ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی و تقویت بنگاههای کوچک و بزرگ اقتصادی در کشور عنوان شده است.
همچنین عبدالعلی علیعسکری (رییس سازمان صداوسیما) شبکه ایران کالا را شبکهای با رویکرد اقتصادی معرفی کرده و گفته بود: از وظایف این شبکه معرفی توانمندیهای اقتصادی کشور و حمایت از شرکتها و کارگاههای اقتصادی کوچک و متوسط است تا از این طریق به توسعه پایدار کشور و کاهش بیکاری و رفع مشکلات کمک شود.