کد خبر: ۸۵۶۳۴
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کمترین و بیشترین نرخ اوراق تسهیلات مسکن اعلام شد
شاخص کل فرابورس، امروز معاملات دهمین ماه سال ۹۵ را با رشد ۱۰ واحدی به پایان رساند و در ارتفاع ۸۴۵ واحدی ایستاد و امتیاز تسهیلات مسکن مردادماه ۹۳ با ۷۱۲ هزار ریال و تسه اسفندماه ۹۴ با ۷۷۰ هزار ریال به ترتیب با کم‌ترین و بیشترین قیمت، معامله شدند.
اقتصادگردان- در آخرین روز معاملاتی دی‌ماه در حالی آیفکس رشد ۱۰ واحدی را تجربه کرد که با اهرم مثبت از جانب نمادهای «مارون» و «هرمز» به ترتیب با ۶,۷ و ۱.۶ واحد مواجه شد. از سوی دیگر نمادهای «دماوند» و «زاگرس» کم‌تر از یک واحد اثر منفی بر آیفکس گذاشتند.

در جریان معاملات امروز بیش از ۶۷۶ میلیون ورقه در ۲۹ هزار و ۷۹۷ نوبت دادوستد مبادله شد و ارزش معاملات نسبت به روز گذشته رشد ۳۵ درصدی داشت؛ به گونه‌ای که به بیش از ۲ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال رسید.

بیشترین نوبت دادوستد در بازار سهام

نگاهی به معاملات صورت‌گرفته در بازار سهام نشان می‌دهد که حدود ۳۴۲ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۵۶۱ میلیارد ریال در ۲۵ هزار و ۹۷۶ نوبت معاملاتی دست‌به‌دست شده که حدود ۹۰ درصد از تعداد معاملات کل را شامل می‌شود. در مجموع بازراهای اول، دوم و پایه نماد «وکوثر» متعلق به شرکت اعتباری کوثر مرکزی، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را با نقل و انتقال نزدیک به ۲۵۱ میلیون ورقه سهام به ارزش بیش از ۲۶۳ میلیارد ریال به دست آورده است.

همچنین امروز نمادهای «ثپردیس»، «شتوکا» و «بمپنا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «دماوند»، «غفارس» و «حسینا» بیشترین کاهش قیمت را به نام خود ثبت کردند.

بازار تسهیلات مسکن نیز میزبان دادوستد ۴۷ هزار و ۶۴۱ ورقه به ارزش بیش از ۳۶ میلیارد ریال بود و همچنان تسه۹۵۰۹ در صدر این بازار به لحاظ حجم و ارزش قرار دارد.

بیش از یک هزار میلیارد ریال ارزش مبادلات اوراق با درآمد ثابت

همچنین در بازار اوراق با درآمد ثابت، شاهد نقل و انتقال یک میلیون و ۴۶۰ هزار ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال بودیم که حدود نیمی از ارزش معاملات امروز را در اختیار گرفت.

بازار شرکت‌های کوچک و متوسط یا SME نیز میزبان معامله ۲۲۶ هزار ورقه به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال بود.

در تابلو ETFها نیز بیش از ۳ میلیون ورقه دست به دست شد که ارزشی نزدیک به ۴۱ میلیارد ریال را دارا بود و صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این تابلو تجربه کرد.